Hoofdmenu

Nieuws:

SMF - Just Installed!

Vuurpijlen van Vroegâh.

Gestart door Roel, jan 22, 2026, 06:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

oerendhard

Citaat van: Roel op jan 23, 2026, 02:35 PMDat weet ik nog wel, in de 90s verkochten GBV (Proline) dealers de Weco Tolle Lola pijlen, gewoon per stuk. Andere pijlen en pijlen pakketten waren Chinees maar deze verkochten ze wel. Mooi spul.

Later, rond 2013 (dacht ik?) kwam Weco met de heruitgave van de Tolle Lola en de Turbo Salut raket, in strakke zwarte dozen. Toen wist je al 'dit blijft niet', dus op de foto gezet..  8)  Kenners zie meteen de CE en uitgebreide tekst op het label en de stok is gelijmt, zonder het stuk plastic tape zoals vroegâh.  ;D

Nog wel met kunsstof lontbescherm hulsje.

Complete doos, wat een genot was dit om te ontvangen..  :o

afgelopen oudjaar nog 2 afgestoken.   geweldig   :) 

ArnoudPyro

De Tolle Lola lijkt nog verkrijgbaar bij de deze winkel over de grens. Tevens een zaak waar nog veel andere Nederlandse uitloop producten te koop zijn.

https://pyrolux.de/product/weco-tolle-lola/

Springjoy

Hier nog een mooi pijlen pakket van eind jaren 70, importeur JBU

Gevonden terwijl ik aan het werk was. De klant had het pakket gevonden in een oude zeilboot, en wou de pijlen gaan afsteken. Gelukkig kreeg ik het pakket van hem mee.

Ufo

Citaat van: Springjoy op jan 31, 2026, 05:45 PMHier nog een mooi pijlen pakket van eind jaren 70, importeur JBU

Gevonden terwijl ik aan het werk was. De klant had het pakket gevonden in een oude zeilboot, en wou de pijlen gaan afsteken. Gelukkig kreeg ik het pakket van hem mee.

dit is een heel fijn setje pijlen en van JBU dat maakt het nog mooier.

SrCl2

Citaat van: SrCl2 op jan 27, 2026, 08:57 PMDe pijl had een heel aparte vorm. Dit kwam doordat de opstijgsas en de luchthuiler beide in een aparte huls zaten.
Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
Op bovenstaande zwart-witfoto (die van de jaarwisseling 1978-1979 dateert) zie je mij met een Wild Geese Rocket in de hand. Wie aandachtig kijkt zou de afwijkende vorm van deze pijl moeten kunnen ontwaren.

Kruitveteraan

Ik kwam deze video tegen met oude Weco Vuurpijlen van een Duits Pyro kanaal

Weco-raketten uit de jaren 90