Hoofdmenu

Nieuws:

SMF - Just Installed!

Funke snippergeneratoren

Gestart door HocusPocus.Pyro, feb 07, 2026, 08:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

HocusPocus.Pyro

Even hier ook een ode aan de moderne Funke grijslont "snippergeneratoren". Van het schattige maatje 450 tot de reuze 510. Allemaal prachtig met zorg gemaakt. Betrouwbaar omdat Malte weet wat hij laat doen. Heerlijk om te stoken. Nog steeds beschikbaar (de meesten).

BKV_Draak

Prachtige snipper knallers. Erg mooie sloffen, genieten vanaf aankoop tot het snipperen. De China-Böller D snippert volgens mij het mooiste?

Roel

Prachtig; een zwijmel topic voor Funke snippergeneratoren, dat miste we toch echt op het forum. Want eerlijk gezegd goed knallen (of dat een piraatje is of een SuperBoller II maakt daarbij niet uit) beschouw ik toch als de basis vor de Nederlandse oudjaar beleving. Mijn oudjaar begint met een kanonslag in de vroege ochtend en eindigt met een kanonslag diep in de nacht. Maar goed.. Funke snipper topic!! Hoop op mooie foto's waar de bollers mooi op uit komen..  8)

Foto van een aantal broden/sloffen, járen geleden alweer. Boven v.l.n.r.: boller B (480), eerste batch dacht ik. Thunder Crackers A, 40 pakjes van 6 stuks, 460. De PL versie die toen alleen in Polen (Slubice) te koop was, echte beauties.. Brood Boller C de 485.
Onderste zijn twee broden met de D boller in het jaren 80 label artwork, deze werden alleen bij Zena verkocht toen (toch?). Vind ik trouwens geen mooie uitvoering, kwaliteit die de andere wel hebben bleef gewoon wat achter zeg maar.

Afcajax

Een dag niet over vuurwerk gepraat, is een dag niet geleefd..